23 Φεβ 2011

Ἀπὸ τὴν βιογραφία τοῦ Γέροντος Παϊσίου

πρ το γένους κα τς Πατρίδος

Γέροντας, ξεριζωμένος π τν βρεφική του λικία, κα χοντας ζήσει τν φρίκη το πολέμου κα τς Κατοχς, γνώριζε π τν πείρα του τι τ ν «διαγωμεν ρεμον κα σύχιον βίον» εναι μεγάλη ελογία.
γαποσε τν Πατρίδα κα λεγε: «Κα Πατρίδα εναι μία μεγάλη οκογένεια». Δν πιδίωκε τ θνικ μεγαλεο, τν δόξα κα τν σχ μ τν κοσμικ ννοια, λλ τν ερήνη, τν πνευματικ νοδο κα τν θικ ζω τν πολιτν, γι ν μς βοηθ κα Θεός. Οτε πιζητοσε τν σφάλεια γι ν πολαμβάνουν ο νθρωποι τς νέσεις τους.
Σ κάποιον λληνα θερμ πατριώτη πο ζοσε στν μερικ κα προσπαθοσε ν προβάλλει τν λλάδα, συνέστησε ν' γωνισθε γι ν γιάσει κα στερα ν προβάλλει σωστ κα πνευματικ κα τν λλάδα.
πως ο Προφτες το σραλ συμμετεχαν στν ζω το θνους νεργ μ τν τρόπο τους, προσεύχονταν, θρηνοσαν, λεγχαν βασιλες, κήρυτταν μετάνοια κα προφήτευαν γι τ περχόμενα δεινά, τ διο κα Γέροντας δν ταν διάφορος κα παθς στ θέματα τς Πατρίδος. προφήτης δν ταν θνικιστς πο λεγε: «Δία Σιν ο σιωπήσομαι». Τ διο κα στάση το Γέροντα ταν καθαρ πνευματική.
ν ζοσε κτς κόσμου, γωνίσθηκε σο λίγοι γι τ καλό της Πατρίδος. ξιοθαύμαστη ταν δραστηριότητα κα προσφορά του στ ξωτερικ θνικ θέματά μας. Μιλοσε ναντίον τν νθελληνικν ρευμάτων, τν πλαστογράφων τς στορικς ληθείας, κα κυρίως ναντίον τν δίκων δαφικν διεκδικήσεων σ βάρος τς λλάδος, τν Σκοπιανν, «Πανσλαυϊστν», λβανν, Τούρκων κ.α. λεγε: « νας θέλει τν Θεσσαλονίκη, λλος θέλει ν φτάσει μέχρι τν Λάρισα, λλος θέλει τ Αγαο. Μ τέλος πάντων δν πρχε ποτ λλάδα;».
πεσήμαινε τος θνικος κινδύνους, πρν κόμη φανον. Βοήθησε...
πολλος ν δον ξεκάθαρα τς ξένες προπαγάνδες σ βάρος τς Πατρίδος, κα σοι εχαν θέσεις κα εαισθησία λαβαν τ νάλογα μέτρα.
Σχετικ μ τ Μακεδονικό, ναφέρει νώτατος ξιωματικός: «γ μουν μέσα στ πράγματα κα δν εχα πάρει εδηση. Γέροντάς μου νοιξε τ μάτια. Στν ρχ παραξενευόμουν κα λεγα: ¨Τί εναι ατ πο λέγει Γέροντας κα π πο τ ξέρει; πειτα κατάλαβα». Γέροντας δη π τ 1977, ταν πγε στν Αστραλία, νέφερε τ Μακεδονικ θέμα. Ατ κάποιοι «εδικο» τ θεώρησαν «νεύθυνες φανατικς κινδυνολογίες».
περασπιζόμενος τν λληνικότητα τς Μακεδονίας, νήρτησε στ ρχονταρίκι το τ κείμενο το προφήτου Δανιλ πο ναφέρεται στν βασιλέα τν λλήνων λέξανδρο κα δίπλα του μία μεγάλη εκόνα νς γγέλου π Σερβικ Μοναστήρι, ν δείχνει τ κείμενο.
Παρωμοίαζε τ κράτος τν Σκοπίων μ οκοδόμημα πο εναι χτισμένο μ τοβλα κα μ φαρσαλινος χαλβάδες, πο εναι πο εναι κομμένοι σ σχμα τούβλων, κα πο φυσικ εναι κάποτε ν καταρρεύσει.
Τ βιβλίο το πρώην πουργο Βορείου λλάδος κ. Νικολάου Μάρτη, « πλαστογράφηση τς Μακεδονίας», ταν τ διάβασε, τν νθουσίασε. «Δόξα τ Θε», επε, «πάρχουν κα πατριτες». Πρε πολλ βιβλία κα τ μοίραζε ελογία. γραψε κα να παινετικ ποιηματάκι, τ ποο κ. Μάρτης συμπεριέλαβε σ νέα κδοση το βιβλίου του.
Γι τν Τουρκία διεκήρυσσε μ βεβαιότητα: «Θ διαλυθε, κα ο μεγάλες δυνάμεις θ μς δώσουν τν Πόλη. χι πειδ μς γαπον λλ γιατί θ οκονομήσει Θες τ πράγματα τσι, στε τ συμφέρον τους θ εναι ν τν χουμε μες. Θ λειτουργήσουν ο πνευματικο νόμοι. Ο Τορκοι χουν ν πληρώσουν πολλά, π' ατ πο χουν κάνει. Ατ τ θνος θ καταστραφε, διότι δν προλθε μ τν ελογία το Θεο. Τ κόλλυβά τους τάχουν στ ζωνάρι τος (δηλαδ πλησίασε τ τέλος τους). γιος ρσένιος λεγε πρν τν νταλλαγή: ¨Τν Πατρίδα μας θ τν χάσουμε, λλ πάλι θ τν βρομ娻.
Ρωτήθηκε Γέροντας, πότε θ λευθερωθε Κύπρος, κα πάντησε: « Κύπρος θ λευθερωθε, ταν μετανοήσουν ο Κύπριοι. Ν κάνετε πνευματικς βάσεις γι ν διώξουν τς βάσεις τν Τούρκων, τν γγλων κα τν μερικανν». βλεπε δηλαδ τ Κυπριακ ς πνευματικ θέμα, χι ς θνικ πολιτικό, κα τι λύση του θ προέλθει π τν μετάνοια το λαο κα τν προσευχή.
Βλέποντας τν π νατολς κίνδυνο γι τν Θράκη, μετέβη στν Κομοτην γι ν στηρίξει κχριστιανισθέντες Μουσουλμάνους. θελε ν παραμείνει μαζί τους γι να διάστημα γι ν βοηθήσει.
Στ θέματα τς Πατρίδος δν θελε ο Χριστιανο ν εναι διάφοροι. Πολ λυπόταν πο βλεπε πνευματικος νθρώπους ν πιζητον ν βολευθον ο διοι κα ν μν νδιαφέρονται γι τν Πατρίδα. καημός του κα πορία το ταν πς ο πεύθυνοι δν ντιλαμβάνονται πο δηγούμαστε. διος π παλαι διέβλεπε τν σημεριν κατάσταση κα νησυχοσε, λλ δν διέσπειρε τς νησυχίες του στν κόσμο. λεγε: «π τ κακ πο πικρατε σήμερα θ βγε μεγάλο καλό».
Λυπόταν γι τν πνευματικ κατάπτωση τν πολιτν. Μιλοσε αστηρ γι' ατος πο ψήφιζαν ντιχριστιανικος νόμου. Λυπήθηκε γι τν λλαγ τς γλώσσας κα επε: « πόμενη γενε θ φέρει Γερμανος ν μς μάθουν τν γλώσσα μά, κα τ παιδι θ μς φτύνουν. γραφε σ πιστολή του: «Ατο πο κατάργησαν τ ρχαία πάλι θ τ ξαναφέρουν».
Δημοσίευσε να σύντομο κείμενο ποστηρίζοντας τν γνότατο πατριώτη κα ελαβέστατο ρωα Μακρυγιάννη π τς ναντίον το δικες κα ψευδες κατηγορίες. Πέρα π τν ποκατάσταση τς ληθείας, πρχε τότε, πως κα σήμερα, πιτακτικ νάγκη προβολς νς δανικο προτύπου πρς μίμηση γι τος πολιτικος γέτες, λλ κα γι ποβοήθηση το λαο ν ποκτήσει ρθ πολιτικ κριτήρια στν πιλογ τν κυβερνητν το θνους μας.
Κάποιος Πρωθυπουργός, το ποίου κατέκρινε δημοσίως νέργειες πιζήμιες γι τ θνος κα τν κκλησία, ζήτησε ν τν συναντήσει στν Σουρωτή. Γέροντας πάντησε: «ς ρθει, κα θ το τ ψάλω κα μπροστά του». Εχε τ ψυχικ σθένος ατς πτωχς καλυβίτης ν ψώνει τν φων το φοβα μπροστ στος σχυρούς της μέρας.
ταν κάποιος πρόεδρος τς Δημοκρατίας πισκέφθηκε τ γιον ρος, Γέροντας συνέστησε στ μοναστήρια ν μν τν δεχθον, γιατί εχε πογράψει τν νόμο τν μβλώσεων.
π πουργ πο θέλησε ν βοηθήσει γνωστό του Μοναστήρι δν δέχθηκε τίποτε, γιατί νκε σ κόμμα πο εχε πογράψει ντιχριστιανικος νόμους.
Γέροντας ταν νθρωπος τς ερήνης κα τς νότητος. Δν νκε σ κανένα κόμμα. ταν περάνω κομμάτων. πέρριπτε θεα πολιτικ κόμματα κα πολιτικος πο εχαν σχέση μ τν Μασωνία, γι τν θεΐα τους κα τν πολεμική τους πρς τν κκλησία. λεγε: «Τί ν τ κάνω τ δεξ τ ριστερ χέρι, ν δν κάνει σταυρό;» πορρίπτοντας τσι τος θεους πολιτικος νεξάρτητα π τν πολιτικ τος τοποθέτηση. Κάποια κόμματα, γνωρίζοντας τν πιρροή του στν λαό, ζήτησαν ν τν προσεταιρισθον χάριν ψηφοθηρίας, λλ ματαίως.
Τν πισκέπτονταν πολιτικ πρόσωπα, βουλευτές, πουργοί, γερουσιαστς π τς Η.Π.Α. κα βασιλις Κωνσταντνος το στελνε κάρτες. π κανέναν μως δν ζήτησε τίποτε γι τν αυτό του γι γνωστά του μοναστήρια. Μόνο ζητοσε ν νεργον γι τ καλό της Πατρίδος κα τς κκλησίας.
κόμη βοήθησε πολλος κρατικος παλλήλους μ τς συμβουλές του ν εναι τίμιοι κα εσυνείδητοι στν ργασία τους. κτιμοσε τος καλος παιδαγωγος γι τ οσιαστικ ργο πο προσφέρουν, κα τος ελαβες στρατιωτικούς, πο χουν δανικά.
Πολλος νέους ναρχικούς τους πεισε ν πηρετήσουν στρατιτες.
Γενικς συμβούλευε λους ν χουν σεβασμ κα γάπη πρς τν Πατρίδα, ν νεργον, γι τ κοιν καλ εσυνείδητα κα ν μν παρασύρονται π τ γενικ πνεμα τς διαφορίας, τς σοπεδώσεως τν πάντων, το βολέματος κα τς καταχρήσεως.
Κυρίως μως Γέροντας βοήθησε τν Πατρίδα φανς μ τν προσευχή του. Ατ φαίνεται π τ τυπικ πο ναφέρθηκε, λλ κα π τ ποίημα πο στειλε στν μητέρα του. Στ τέλος γράφει τι γίνεται καλόγηρος γι ν προσεύχεται «κα γι λη τν Πολιτεία». δινε πρτος τ παράδειγμα κα παρακινοσε, λέγοντας «Ν κάνουμε προσευχ Θες ν φωτίζει τος πευθύνους πο χουν θέσεις μεγάλες στν Πολιτεία, γιατί ατο μπορον ν κάνουν μεγάλο καλό».
ταν πρχε νταση στς λληνοτουρκικς σχέσεις, λεγε : «Πολλ σύννεφα μαζεύτηκαν. ν μπορέσουμε ν τ διώξουμε» (μ τν προσευχή).
Σ παρόμοια περίπτωση κανε Θεία Λειτουργία στ Καλύβι του. Στος Μακαρισμος δν ψαλλε ,τι προέβλεπε τ τυπικό, λλ π τν κανόνα το σίου Νικολάου το Κατασκεπηνο, γιατί ταν κατάλληλο γι τν περίπτωση ατή: «θέων γαρηνν τ βέλη συντριψον Δέσποινα, κα πάσαν πιβουλν δαιμόνων ματαίωσον, λαν χριστεπώνυμον σκέπων κα φυλλάτων, να πόθω σ δοξάζομεν».
ταν Πατρίδα περνοσε περίοδο πολιτικς στάθειας, λόγω δυναμίας σχημτισμο κυβερνήσεως, Γέροντας πονοσε κα εχόταν πολύ. Τν τρίτη φορ πο θ γίνονταν κλογς σ μικρ χρονικ διάστημα συνέβη τ ξς, πως διηγήθηκε: «ταν παραμον κλογν. Καθόμουν στ ξυλοκρέββατο στ ρχονταρίκι κα λεγα τν εχή. Ξαφνικ παρουσιάστηκε διάβολος μ τν μορφή του ... (νωτάτου πολιτικο προσώπου τς ποχς κείνης το ποίου κατέκρινε νέργειες καταστρεπτικς) κα μ πειλοσε. λλ δν μποροσε ν πλησιάσει. ταν σν δεμένος, κάτι τν κρατοσε κα σφιγγόταν».
Τ διο βράδυ Γέροντας παρουσιάσθηκε σ' ναν γγαμο ερέα στν πνο του. Το επε αστηρά : «Παπά- ... τί κοιμσαι; Σήκω ν κάνεις προσευχή, γιατί Πατρίδα κινδυνεύει».
Τν σωτηρία το θνους τν περίμενε π τν Θεό. λεγε : «ν Θες φηνε τν τύχη το θνους στος πολιτικος θ καταστρεφόμασταν. λλ φήνει λίγο τ πράγματα, γι ν φανον ο διαθέσεις το καθενός».
Γι τος πολιτικος πο καναν κακ στ θνος λεγε: «Μ ναπαυμένη συνείδηση παρακαλ τν Θε ν τος δίνει μετάνοια κα ν τος παίρνει, γι ν μν κάνουν μεγαλύτερο κακό, κα ν ναστήσει Μακκαβαίους».
Πίστευε τι νας μοναχς μπορε ν βοηθήσει λόκληρο τ θνος. «λλον Θες τν κάνει μοναχ γι ν βοηθήσει μία οκογένεια κα λλον γι ν βοηθήσει λόκληρο τ θνος. Τ γιον ρος πολλ μπορε ν προσφέρει. Μπορε ν δημιουργήσει πάλι τ Βυζάντιο π τ ποο προλθε».

ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.