19 Φεβ 2011

Κυριακή τοῦ Ἀσώτου.

χει λεχθε, κα εναι λήθεια, τι κα ν λο τ Εαγγέλιο χανόταν κα μενε μόνο παραβολ το σώτου υο, κα μόνο ατ τ ριστούργημα, ταν καν ν ναπληρώσει λόκληρο τ Εαγγελικ μήνυμα.

Πράγματι, στν παραβολ ατ το Κυρίου ζωγραφίζεται γάπη το Θεο πρς τν νθρωπο. γάπη το πατέρα πρς τν σωτο υό του, λλ κα πιστροφ το σώτου στν γεμάτη στοργή, γκαλι το πατέρα.
π τ μικρά μας χρόνια, γνωρίζουμε τ περιστατικ πο περιγράφονται.
μικρς υἱὸς νομίζοντας τι θ ζήσει ετυχισμένα μακρι π τν γάπη το πατέρα του, σηκώνεται να πρωί, κα ζητ τν περιουσία πο το νήκει κα τρέχει μακρι ν βρε τν χαρ κα τν ετυχία, πο νόμιζε τι το λειπε. Τ ποτέλεσμα; Τραγικ κα κάτι παραπάνω κόμα. Τ ρχοντόπουλο, φο κατέφαγε τν πατρική του περιουσία «ζν σώτως», κατάντησε ν βόσκει χοίρους κα ν προσπαθε ν χορτάσει τώρα, τ «καλομαθημένο» στομάχι του μ τ ξυλοκέρατα.
Μέσα στν περιγραφ το ερο κειμένου, μικρς σωτος υός, παρουσιάζεται τόσο τραγικ προσωπικότητα, στε λυγίζει κα πι «γέρωχος» π τν μαρτία νθρωπος. Πραγματικ δν θ μποροσε ν βρεθε σκληρότερη εκόνα π τ ξυλοκέρατα, τν τροφ ατ πο μαζ μ τος χοίρους, συμβολίζει τ δαιμόνια πο τυραννον τν νθρωπο, κα τ πάθη πο κυριαρχον στν παρξη, ταν ὁ...
νθρωπος ξεφεύγει π τν γάπη κα τν νόμο το Θεο.
ντως, τί τρομερ κατάσταση βιώνουν σοι πομακρύνονται π τ πρόσωπο το Θεο! Διότι πατέρας τς παραβολς, πως πρέπει ν γνωρίζουμε, συμβολίζει τν Θεό, κα σωτος τν κάθε μαρτωλ κα ποστάτη νθρωπο.

λλ ετυχς «ες αυτν λθν», ναλογίστηκε τ πο βρισκόταν πρν κα τ κατάντημα τ τωρινό. Κα συγκρίνοντας τ μορφο παρελθν μ τν κόλαση πο ζοσε τώρα, παίρνει τν μορφη κα γενναία πόφαση, ν πιστρέψει στν οκία το πατέρα του. Φυσικ κα δν μένει μόνο στν πόφαση. Προχώρησε κα στν λυτρωτικ πράξη. Ατ δ ταν τελικς κα πο τν σωσε.
πως μς διηγεται στ συνέχεια παραβολή, πατέρας, χι πλς τν δέχεται, λλ δίνει ντολ στος πηρέτες, ν τν ντύσουν τν «στολν τν πρώτην», ν το φορέσουν τ δαχτυλίδι (σύμβολο τιμς κα ξουσίας) κα κόμα ν σφάξουν τν «μόσχον τν σιτευτόν»…
Τελικά, σωτος σώζεται κα συνεφραίνεται μέσα στ σπίτι μ τν καλό του πατέρα κα τος πηρέτες του…

Ατς μως πο προσδόκητα δείχνει παράδεκτη διαγωγή, εναι «πρεσβύτερος υἱὸς» τς παραβολς πο ντ ν συγχαρε κα ν γκαλιάσει τν μέχρι τότε χαμένο δελφό του, γριεύει κα ρνεται πεισματικ ν περάσει στ σπίτι τς  ετυχίας. σως τελικς πατέρας ν τν πεισε μ τν στοργή του κα τν πόνο του κα ν εσέλθει ντός της χαρς κα τς ελογίας…
 
Πάρα πολλ θ μποροσε ν πε κανες σ λες τς εκόνες πο μς παρουσιάζει ατ παραβολή.
φο πογραμμίσουμε τν Θεϊκ γάπη το Πατέρα πο περιμένει πάντοτε τν πιστροφή, συγχωρώντας τ πάντα, ν τονίσουμε να μόνο βασικ σημεο το  ερο Εαγγελικο ναγνώσματος. Τ «ες αυτν λθν» το σώτου υο. Ναί. νθρωπος ταν ποφασίσει ν ποστατήσει π τν Θε κα ν κολουθήσει τν εκολο κα κατηφορικ δρόμο τς καταστροφς, γίνεται κτς αυτο. Χάνει τ μυαλά του κα δν γνωρίζει οτε τί λέει, οτε τί πράττει. Τίποτε δν τρελαίνει τόσο τν νθρωπο, σο μαρτία. Κα καθημεριν πραγματικότητα, δυστυχς, πιστοποιε το λόγου τ ληθές.
Στν περίπτωση ατή, σωτος δν μπορε ν δεχθε πολύτως τίποτε. Οτε λόγο παρακλητικό, οτε συμβουλ γι πιστροφ κα μετάνοια. Κα ατ κόμα τν οκογένεια, τος στενος συγγενες του, τος νομίζει χθρούς, διότι κα μόνο νάμνησή τους τν λέγχει…
Σ’ ατ τν κατάσταση, ταν φτάνει νθρωπος, ρχίζουν ν λειτουργον ο πνευματικο νόμοι. Θ χτυπηθε, θ πονέσει, «θ φάει τ μοτρα του», θ ηδιάσει π τ ξυλοκέρατα, κα τότε, μέσα π τν φόρητο πόνο, τν θλίψη κα τν δύνη, «ες αυτν λθν» θ θυμηθε μ λαχτάρα κα συγκίνηση τ σπίτι του. Τν πατέρα, τν μητέρα, τν σύζυγο, τ παιδιά, τν ργασία… Τ μορφο κα ζεστ οκογενειακ περιβάλλον θ τν συγκινήσει κα θ τν κάνει ν πιστρέψει μετανιωμένος κα λλαγμένος.

Φίλοι μου, Θες δέχεται τν ελικριν μετάνοια κα το μεγαλυτέρου σώτου. Τν γκαλιάζει κα τν ξαγιάζει. ς προσέξουμε, φ’ νς μ φτάσουμε στ φοβερ κατάντημα το σώτου πρτα, γι ν γνωρίσουμε τν γάπη το Πατέρα, ποία  πάντοτε πάρχει, κα φ’ τέρου, ς προσέξουμε μήπως, χωρς ν τ θέλουμε, λλοίμονο, μιμηθομε τν σκληρ κα παράδεκτη στάση το πρεσβυτέρου υο τς παραβολς.
μήν.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.