20 Φεβ 2011

Οἱ λεγόμενοι “ἀόρατοι ἐρημίτες” τοῦ Ἄθωνα

 
πωσδήποτε πολλο κ τν ναγνωστν το παρόντος πονήματος θ χουν κούσει διαβάσει στω κα μία διήγηση γι τουςαόρατους ρημίτες το θωνα. λλοι τος νόμασαν «όρατους σκητές», λλοι «γυμνος σκητές», λλοι «μυστικος γέροντες», λλοι πάλι «φανες ναχωρητές». Πρόκειται γι μάδα σκητν, ο ποοι εναι φτά, κάτ? λλους δώδεκα κα κάτ? λλους δέκα, ο ποοι διατρίβουν στς ρημικότερες περιοχς τς θωνικς ρήμου κα εναι όρατοι π τ μάτια τν νθρώπων
μφανίζονται μόνο σ? ποιον ατο θέλουν ς π τ πλεστον πλ κα πονήρευτο μοναχ κα σ εσεβ κα ελαβ προσκυνητ πο χει καθαρ κα χριστιανικ βίο. Εδώ πρέπει ν μεταφέρω κάποια ποσημείωση νς σύγχρονου συγγραφέα μοναχο (π τ βιβλίο το μοναχο ωσφ Διονυσιάτου « Γέρων ρσένιος Σπηλαιώτης», 2002) περ τν μυστηριωδν ατν σκητν πο τν βρκα τν πι κατάλληλη σ περιεκτικότητα κα περιγραφ κα τν…
… πι σύντομη γι τ θέμα ατό : «Γυμνο σκητς : Κατ τν μακραίωνη στορία το γίου ρους πάρχει ξς παράδοσις. Μία μάδα σκητν τν ριθμν πτ ( κάτ? λλους δώδεκα), ζον μ κρα σκηση, μ μοναδικ ργο τν διάλειπτη προσευχ πρ λου του κόσμου. χουν λάβει εδικ χάρη π τν Κύριο ν ζον οικοι κα γυμνο κα ν εναι όρατοι π τος φθαλμος τν νθρώπων».
φήμη τν σκητν ατν, μλλον παράδοση ατ διασώζεται τ τελευταία διακόσια χρόνια τουλάχιστον κα μεταφέρεται π γενι σ γενι στν γιορείτικο μοναχισμ κα δίως τν σκητισμό, κα χι μόνο λλ κα σ λόκληρη τν ρθοδοξία … Συζήτησα μ πολλος γιορετες Γέροντες, Σκητιτες, Κοινοβιότες, Κελλιτες, ρημίτες γι τὸ...
θέμα ατό, δηλαδ τν παρξη κα σήμερα τν οράτων γυμνν σκητν κα βρκα πολλος ν πιστεύουν τι πάρχουν κα σήμερα τέτοιοι ρημίτες.
Συνάντησα πράγματι πλος κα νάρετους κα γωνιστς Μοναχος κα Γέροντες ο ποο πιστεύουν τ παράδοση ατή. Δηλαδ τι πάρχουν κα σήμερα τέτοιοι ναχωρητς σ βατα θωνικ μέρη, πο ζον πρωτόγονα, πλά, λιτ κα τρέφονται π τ Θε μ θαυμαστ τρόπο.Μάλιστα νας τέτοιος πλς Γέροντάς μου διηγήθηκε τι γνωρίζει μερικος τέτοιους μυστικος ναχωρητς ο ποοι ζον στ ψηλότερη κα γριότερη περιοχ π ατν κα τι τος οκονομε θεία Πρόνοια τ πρς τ ζω ναγκαία μ θαυμαστ κα διαίτερο τρόπο. Κα τι τς νύχτες γρυπνον προσευχόμενοι ρθιοι. Κα γι ν μν νυστάξουν κα πέσουν κάτω – μετ τς μεσονύκτιες ρες πο ποκάμνουν – στηρίζονται μ σχοινι δεμένοι π τς μασχάλες κα πο κρέμονται π δοκάρια. Κα δν θέλησε ν μο πε οτε τν τόπο πο μένουν, οτε τ περαιτέρω τς θαυμαστς σκητικς τν πολιτείας. πάρχουν πάλι λλοι μοναχο πο πιστεύουν τι πάρχει μέχρι σήμερα μάδα ατ τν φτ σκητν κα ναπληρώνεται ταν πεθάνει κάποιος π? ατος μ λλον νάρετο π τος γιορετες Μοναχούς, ποος προσφεύγει κοντά τους μ θαυμαστ τρόπο κα γίνονται πάλι φτά.
πάρχει κα παράδοση μάλιστα, πο ποστηρίζει τι ατο ο φτ ρημίτες (κάτ? λλους δώδεκα) θ πιτελέσουν τν τελευταία Λειτουργία στ κορυφ το θωνα στ ναϊδριο τς Μεταμορφώσεως το Σωτρος Χριστο. Κα μετ θ ρθει συντέλεια το κόσμου, δηλαδ Δευτέρα Παρουσία. Ατο ο φτ ( δώδεκα) δν θ γευθον θάνατο, λλ θ μεταμορφωθον. Δηλαδ θ λλάξουν μορφ κα τ σώματά τους θ γίνουν φθαρτα κα θάνατα πως λων τν ερισκομένων ν ζω τότε νθρώπων. πάρχουν βέβαια καιμερικο ο ποοι θεωρον τν παράδοση ατ τν «οράτων ρημιτν» σν θρύλο.
Πηγή: Ο όρατοι ρημίτες το θωνα, Βλασίου μοναχο γιορείτου, κδόσεις ΤΕΡΤΙΟΣ,
πό:Ἀπόψεις γιὰ τὴν Μονὴ Βατοπαιδίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.